Käytämme sivuillamme evästeitä verkkosivujemme käyttöä koskevien tietojen keräämiseksi, käyttäjäkokemuksen parantamiseksi ja sivujemme kehittämiseksi. Lue lisää evästeistä ja niiden poistamisesta täältä.

OK
  • Dansk
  • Suomi
  • Русский

Korona aikana auttoivat yhdessä tekeminen, varautuminen ja uusien toimintamallien löytyminen

Perjantai 10.7.2020

Korona aika vaati nopeaa reagointia, hyvää organisointia sekä tiedotusta niin sisäisesti kuin ulkoisesti

Olemme osa suomalaista huoltovarmuutta ja asiakaskunnastamme iso osa on elintarvike-, lääke- ja pakettilogistiikan alalla. Näiden toimitusketjut tuli varmistaa myös poikkeusoloissa, jonka vuoksi erityisesti huoltotoimintamme on jatkunut kiireisenä. 

Varaosien saatavuuden hyvän ennakoinnin ansiosta olemme onnistuneet pitämään huoltotoiminnan täydessä käynnissä. Huollossa kiristimme hygieniatoimia, ja niiden avulla olemme pystyneet varmistamaan sekä asiakkaan että oman henkilökunnan terveyden. Koko henkilökuntamme on pysynyt terveenä, ja sairauspoissaolot ovat jopa laskeneet. 

Uudet toimintamallit helpottivat työskentelyä ja yhteydenpitoa

Poikkeusaika on positiivisella tavalla inspiroinut uusien toimintamallien löytämistä. Myyjämme ovat löytäneet luontevia keinoja olla asiakkaisiin yhteydessä etänä. Se, että on ollut tärkeä tukea asiakkaita mitä erilaisimmissa tilanteissa koronakriisin aikana, on luontevasti edesauttanut asiakkaan ymmärtämistä entistä paremmin.

Lisäsimme henkilöstön tiedotusta ja verkkopalveluiden käyttöä viestinnässä. Koko henkilökunnan yhteistapahtumat järjestettiin verkkokokouksina ja toimitusjohtajan kuukausikatsaukset videoviesteillä. Olemme pitäneet jopa taukojumppia Teamsilla. Toistemme auttamisen henki ja yhteinen vastuun kantaminen on voimistunut.

Uusia palveluita ja tapoja toimia

Paikasta riippumattomasta yhteydenpidosta on tullut osa tehokasta arkea. Korona nopeutti uusien digitaalisten palvelujen markkinoille tuomista.

Digitalisaation laajemmassa hyödyntämisessä piilee iso potentiaali erityisesti huoltopalveluissa sekä asiakkaan sisälogistiikan ohjaamisessa. Huollon suunnittelua ja toteuttamista varten saadaan IoT-sensorien avulla paljon avaintietoa, ja toisaalta asiakas pystyy hoitamaan esimerkiksi huollon tilaamisen näppärästi kännykällä. Asiakkaan työnjohto ja varastopäällikkö pystyvät seuraamaan sisälogistiikan tehokkuutta ja turvallisuutta helposti ajantasaisella ja kattavalla tiedolla, jossa on yhdistetty laitteiden lähettämä sensoridata ja tiedot toiminnanohjausjärjestelmistä.

Artikkeli on alunperin julkaistu Teknisen Kaupan Liiton sivuilla jäsenyrityksille osana "positiivista poikkeustilanteessa -juttusarjassa"

 

Jaa sivu: