• Dansk
  • Русский

Tiedote: Toimenpiteemme koronaviruksen aikana

Keskiviikko 18.3.2020

Rocla Solutions Oy:n liiketoiminta jatkuu koronaviruksen aiheuttamasta poikkeustilanteesta huolimatta.

Rocla Solutions toimii usealla huoltovarmuuden kannalta kriittisellä toimialalla, kuten elintarvike- ja lääkelogistiikka sekä posti- ja pakettilogistiikka. Kuulumme Puolustusvoimien määrittämiin huoltovarmuuskriittisiin yrityksiin. Näiden seikkojen vuoksi on mahdollista, että joudumme jossain vaiheessa asettamaan toiminnassamme ensisijalle Suomen hallituksen määrittämät toiminnot, jotta kriittiset toimitusketjut pystytään poikkeustilan aikana hoitamaan. Jos näin tulisi käymään, tiedotamme asiakkaitamme välittömästi.

Kenttähuollon toiminta

Rocla Solutionsin kenttähuolto toimii tällä hetkellä normaalisti, resurssien puolesta tilanne on hyvä. Vantaan Hakkilassa tehtävä trukkien varustelu ja korjaustoiminta jatkuvat myös normaalisti. Myöskään varaosien saatavuudessa ei ole ollut ongelmia.

Kuten olemme aina toimineet, sovimme jokaisen asiakkaan kanssa trukkihuollon käynnin etukäteen. Noudatamme asiakkaiden tarkennettuja hygieniavaatimuksia. Koronavirusaikana huolehdimme erityisesti siitä, että mekaanikko saapuu asiakkaan tiloihin täysin terveenä. Tarpeen mukaan käytämme hengityssuojaimia, joita löytyy jokaisen mekaanikon huoltoautosta.

Digitaaliset palvelut kenttähuollon apuna

Seuraamme etädiagnostiikalla asiakkaidemme huoltotarpeita sekä monipuolisesti trukkien käyttöön liittyvää IoT-tietoa. Tiedon avulla pystymme tehostamaan paikan päällä tapahtuvaa huoltoa sekä tarvittaessa sopeuttamaan huoltotoimenpiteitä asiakkaan tilanteen mukaan. Digitaaliset palvelumme toimivat keskeytyksettä ja meillä on niiden hallinnointiin tällä hetkellä täydet resurssit käytössä.

Toimintatapamme Vantaan toimipisteellä

Tarjoamme etätyön mahdollisuudesta niille työntekijöille, joille se on käytännössä mahdollista. Flunssaoireisena toimipisteellemme tuleminen on ehdottomasti kiellettyä. Tilojemme siivousta on tehostettu.

Tavaran vastaanottoa lukuun ottamatta emme ota vastaan vieraita.

Ehkäisemme koronaviruksen tartunnan leviämistä seuraavin toimenpitein:

• Ovemme ovat lukittuna niin, että kuljettajat ja muut asiakkaat eivät pääse suoraan sisälle.
  • Ensimmäisen kerroksen tavaroiden vastaanottotiskillä kaikki dokumentit otetaan vastaan erillisen laatikon kautta ja pidetään vähintään kohtuullinen etäisyys kuljetusliikkeen työntekijään.
  • Kuljetukseen liittyvät dokumentit käsitellään suojahanskat kädessä.

Myyjien asiakaskäynnit pidetään etäyhteyksillä, jotka sovitaan yhteistyössä asiakkaan kanssa. Työmatkat niin kotimaassa kuin ulkomaille olemme peruneet toistaiseksi. Emme osallistu tapahtumiin emmekä myöskään järjestä niitä.

Lisätietoja: antaa

Jukka Viinikainen